martedì 14 gennaio 2014

Face to face with Cassandra Juliette Wainhouse, Visual Artist.

Premessa: Se non avessi conosciuto lei probabilmente non avrei aperto il blog !
La nostra storia è la prova che nell'era di Internet un'amicizia può nascere e crescere in rete. Un incontro casuale a San Gimignano, il seguirsi su Facebook, il contatto quotidiano in rete, l'importanza della presenza, di un "Mi piace", di un commento, di un complimento, di una parola di conforto. Il confronto quotidiano con la SUA grande creatività mi ha fatto riflettere fino ad arrivare alla conclusione che nella MIA vita lavorativa ma anche personale avevo sempre solo eseguito, non avevo mai creato qualcosa. 
Oggi Cassandra ed io siamo legate da una profonda Amicizia con la A maiuscola, caratterizzata da grande stima e grande affetto. 

I want to start by saying that if I had not known her probably I would not have created my blog ! 
Our story is the proof that in Internet era a friendship can be born and grow up "online". After a randon meeting in San Gimignano we follow each other on Facebook, our daily contact in the network, the importance of being there always present, the importance of a "Like", a comment, a compliment, a word of comfort. The daily confrontation with HER great creativity made ​​me think coming to the conlusion that in MY working life I had only ever carried out, I had never created anything.
Today, Cassandra and I are bound by a deep Friendship with a capital F, characterized by high esteem and great affection.



Grapes, new little Herbario collection 2013,
mixed media on canvas, 20 x 20 cm, private collection  

Rombi Divini collection 2012

Tuscan Summer detail

La biografia di Cassandra Juliette Wainhouse si legge come un romanzo moderno: nata in Francia, vive e lavora in Italia da trent'anni. Si è diplomata in Agricoltura Biodinamica in Inghilterra, ha studiato arte e grafica in Inghilterra, Francia e negli USA, si è diplomata in pedagogia Steineriana a Parigi. 
Nel 1991 si stabilisce a San Gimignano dove apre la propria galleria d'arte Atelier Novalis. 
Tra le sue attività più importanti ci sono l'illustrazione e la creazione di libri per l'infanzia e la pittura didattica e da tanti anni le proprie collezioni di quadri esposti in Italia e con grande successo soprattutto in Finlandia e negli USA.

The biography of Cassandra Juliette Wainhouse seems a modern novel: born in France, she lives and works in Italy since thirty years. She graduated in Biodynamic Agriculture  in England, she studied art and graphics in England, France and in the U.S., she graduated in Steiner pedagogy in Paris. In 1991 she moved to San Gimignano, where she opened her own art gallery Atelier Novalis. Among her most important activities are the illustration and the creation of children's books and educational didactic painting and since many years her collections of paintings exhibited in Italy and with great success especially in Finland and the U.S..
 

children's books 1989-1991

children's books 1989-1991


Negli ultimi due anni è stata impegnata maggiormente nelle sue collezioni "No Man's Land" sulla figura e sul nudo femminile e "Silence Spoken" sperimentando nuove tecniche di pittura e l'utilizzo di un mix di "media".

Over the past two years she has been mainly engaged in her collections "No Man's Land" on the figure and on the female nude and "Silence Spoken" experimenting with new techniques of painting and the use of "media" mix.


No Man's Land edition "la nature des choses" 2013 ***availabe***
oil, gold leaves, collage on canvas, 80 x 80 cm



"la nature des choses" details


from "No Man's Land" collection 
at Hotel Castello di Casole, Casole d'Elsa (SI) Tuscany 

Ma non è tutto: Cassandra è una vera esplosione di creatività e così nel passato si sono aggiunte anche le ceramiche dipinte a mano e recentemente le borse che ogni donna vorrebbe avere, la collezione di SurvivalBAGS con tessuti dipinti appositamente ed interamente fatte a mano, l'autentico Made in Italy.

But that's not all: Cassandra is a veritable explosion of creativity and so in the past she also added hand-painted ceramics and recently the bags that every woman wants to have, the collection of SurvivalBAGS of especially hand-painted fabrics and entirely handcrafted, the authentic Made in Italy.

SurvivalBags collection spring/summer 2013

SurvivalBAGS collection fall/winter 2013/14 inspirated by the colors of nature


SurvivalBAG f/w 2013/14 *** available***


SurvivalBAG collection f/w 2013/14 pochette ***available***

SurvivalBAG collection f/w 2013/14 pochette ***available***

Stranamente e me ne rendo conto solo ora, pur essendo amiche, non parliamo quasi mai dei suoi quadri (parliamo di scarpe, quello si !).
Il mio concetto personale di arte è legato molto all'impatto visivo del "bello" e del "sorprendente". Le opere di Cassandra Juliette Wainhouse con questo forte legame all'esistenza ed alla natura rappresentano per me un'arte tangibile, comprensibile ed allo stesso tempo sorprendente: scoprire il rosso perfetto del melograno, la forma perfetta del limone, gli spazi scuri da interpretare nelle "Opere al Nero", osservare il gioioso utilizzo dei colori, dei materiali pregiati come le foglie di oro, argento e rame, del media mix.

Strangely and I realized this now, even though we are friends, we rarely talk about her paintings (but we talk about shoes, yeah !).
My personal concept of art is very tied to the visual impact of  "beautiful" and "unexpected". The works of Cassandra Juliette Wainhouse with this strong bond to existence and to nature represent to me a tangible, understandable and at the same time unexpected art: discovering the perfect red of a pomegranate, the perfect form of a lemon, interpreting the dark spaces in "Opere al Nero", observing the joyous use of colors, of high-quality materials like gold, silver and copper leaves, of the media mix.



nature is the best inspiration !

big Pomgranate, oil on copper-plated board,
50 x 50 cm, ***available***  


big Lemon 2013, oil on silver-plated board,
50 x 50 cm, ***available***


little Herbario collection 2013, small botanicals,
mixed media on canvas, all 20 x 20 cm, ***available***   

little Herbario collection 2013, small botanicals,
mixed media on canvas, all 20 x 20 cm, ***available***   

Ora Cassandra Juliette Wainhouse vive a Firenze, nel bellissimo quartiere di San Niccolò ed in questo periodo espone i suoi quadri della collezione "Opere al Nero" al Caffè Il Rifrullo.

Now Cassandra Juliette Wainhouse lives in Florence, in the beautiful district of San Niccolò and in this period she exhibites her paintings from the collection "Opere al Nero" at Caffè Il Rifrullo. 

"Opere al Nero" collection, "Notturno 2013"
oil, gold and collage on canvas, 30 x 30 cm, ***available***

"Opere al Nero" collection, "Summer Night Dream"
mixed media on canvas, 40 x 40 cm, ***available*** 






Non esitate a contattare me oppure Cassandra Juliette Wainhouse direttamente per qualsiasi ulteriore informazione.
Le opere in vendita sono contrassegnate con ***available*** in questo post, trovate tutte le altre opere in vendita su Facebook. 
In questo periodo tutte le piccole deliziose tele small botanicals della collezione Herbario sono in promozione!

Do not hesitate to contact me or Cassandra Juliette Wainhouse directly for any further information.

The works for sale are marked ***available*** in this post, you will find all the other works for sale on Facebook.
During this period, all the lovely little botanical paintings of the Herbario collection are on promotion!

all pics courtesy of Mrs. Cassandra Juliette Wainhouse 



5 commenti:

  1. Che meravigliale amicizie che nascono in rete e si rivelano poi un incontro di empatie. I quadri sono spettacolari, i colori stupendi, vivi ed intensi. Bel post.

    RispondiElimina
  2. Una donna davvero piena di talento, trovo molto originali le sue creazioni... adoro quell'esplosione di colori!!!!
    Complimenti a Cassandra e un bacio grande a te Marty!!!

    RispondiElimina
  3. Questo commento è stato eliminato dall'autore.

    RispondiElimina